Interpretacja kluczowe:działalność gospodarczaprezes zarząduprzychódźródła przychodu$(function(){PrimeFaces.cw("DataList","widget_metrykaAccordionPnl_j_idt52_uiDataListSlowaKluczowe",{id:"metrykaAccordionPnl:j_idt52:uiDataListSlowaKluczowe"});});
0115-K
z 7 listopada 2017 r.

 

Mechanizm kojarzenia podobnych interpretacji

INTERPRETACJA INDYWIDUALNA


Na podstawie art. 13 § 2a, art. 14b § 1 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. Ordynacja podatkowa (Dz. U. z 2017 r., poz. 201 ze zm.) Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej stwierdza, że stanowisko Wnioskodawcy przedstawione we wniosku z dnia 1 września 2017 r. (data wpływu 8 września 2017 r.), uzupełnionym pismem z dnia 27 października 2017 r. (data wpływu 2 listopada 2017 r.) o wydanie interpretacji przepisów prawa podatkowego dotyczącej podatku dochodowego od osób fizycznych w zakresie możliwości uznania przychodów uzyskiwanych ze świadczenia wskazanych we wniosku usług pośrednictwa handlowego za przychody z pozarolniczej działalności gospodarczej – jest prawidłowe.


UZASADNIENIE


W dniu 8 września 2017 r. wpłynął do tutejszego organu ww. wniosek o wydanie interpretacji indywidualnej dotyczącej podatku dochodowego od osób fizycznych w zakresie możliwości uznania przychodów uzyskiwanych ze świadczenia wskazanych we wniosku usług pośrednictwa handlowego za przychody z pozarolniczej działalności gospodarczej. Wniosek uzupełniono w dniu 2 listopada 2017 r.


We wniosku przedstawiono następujące zdarzenie przyszłe.


Wnioskodawca pełni funkcję prezesa zarządu Spółki z o.o. Wnioskodawca jest również udziałowcem wyżej wymienionej Spółki, z którego to tytułu posiada 95% udziałów o łącznej wartości 47 500 zł.


Funkcja prezesa zarządu jest pełniona na podstawie powołania i z tytułu jej pełnienia Wnioskodawca nie pobiera wynagrodzenia. Do czynności prezesa zarządu spółki należy:


  • bieżący nadzór nad pracą i udzielanie wytycznych podległym bezpośrednio pracownikom,
  • bieżący nadzór nad działalnością Spółki,
  • bieżący nadzór nad realizacją umów z kontrahentami,
  • realizowanie polityki handlowej Spółki,
  • podejmowanie kluczowych dla Spółki decyzji inwestycyjnych,
  • podejmowanie kluczowych decyzji personalnych,
  • podejmowanie decyzji oraz wyrażanie zgody na rozporządzanie majątkiem Spółki,
  • podejmowanie innych decyzji dotyczących gospodarowania zasobami materialnymi i niematerialnymi Spółki,
  • reprezentacja Spółki,
  • udział w obradach zarządu,
  • udział w obradach innych organów Spółki,
  • składanie sprawozdań zgromadzeniu wspólników.


Główną działalnością Spółki jest produkcja i handel artykułami drewnianymi. Sprzedaż Spółki jest w całości oparta na rynku włoskim. Sprzedaż i kontakty z kontrahentami zagranicznymi Spółka prowadzi za pośrednictwem agentów handlowych włoskich, z tytułu której pobierają umówioną prowizję od wykonanej sprzedaży. Prowizja ta opiewa ok. 6-8 % od wartości sprzedanych towarów, w zależności od umowy z danym agentem. Niestety, nie są to stałe kontrakty agencyjne, ponieważ Spółki nie stać na utrzymanie stałych agentów handlowych, wiąże się to z dodatkowymi stałymi kosztami i przy tak niskiej marży, Spółka musi korzystać często z okazjonalnych kontaktów z agentami handlowymi. Sprawia to często poważny problem z utrzymaniem współpracy z kontrahentami.

Wnioskodawca, jako prezes zarządu Spółki polskiej, oprócz obywatelstwa polskiego i wykonywania czynności związanych z zarządzaniem ww. Spółki, posiada również pozwolenie na pobyt we Włoszech. Wnioskodawca posiada również umiejętności i praktykę zawodową jako agent handlowy. Dlatego też zamiarem Wnioskodawcy jest przejęcie kontaktów z kontrahentami Spółki i wykonywanie czynności jako agent handlowy dla ww. Spółki, zastępując dotychczasowych agentów handlowych współpracujących ze Spółką.



Cechami umowy dla usług z umowy pośrednictwa handlowego byłoby:


  • wyszukiwanie potencjalnych klientów na rynkach zagranicznych na towary Spółki,
  • pozyskiwanie nowych zamówień na towary firmy i przekazywanie ich do realizacji przez Spółkę, nadzorowanie realizacji zamówień, interweniowanie w przypadku braku płatności za towary sprzedane za pośrednictwem agenta,
  • przyjmowanie i przekazywanie do Spółki reklamacji zgłaszanych przez klientów, oraz pomoc w obsłudze tych reklamacji,
  • pomoc w zbieraniu informacji na temat klientów m.in. o wiarygodności handlowej klienta,
  • przekazywanie uwag na temat oferty Spółki pozyskanych od potencjalnych lub faktycznych klientów.


Działalność ta miałaby być wykonywana na terenie Włoch, usługi pośrednictwa handlowego podlegałyby opodatkowaniu na terenie Włoch. Wynagrodzenie z tytułu świadczenia ww. usług zawierałoby prowizje w wysokości procentowej w marginesie % w jakim dotychczas Spółka wypłacała agentom handlowym. Wnioskodawca zaznacza, iż warunki wynagradzania agentów handlowych we Włoszech dla poszczególnych sektorów są uregulowane Kodeksem Handlowym i mieszczą się w ramach wypłacanych przez Spółkę prowizji dla agentów handlowych włoskich.

Wynagrodzenie byłoby płatne na podstawie Faktury wystawianej przez Wnioskodawcę dla Spółki. Świadczenie usług odbywałoby się w sposób ciągły, stały i z wykorzystaniem zorganizowanej przez Wnioskodawcę jednoosobowej działalności gospodarczej.


Do czynności wykonywanych jako agent handlowy, należałyby obowiązki określone w umowie pomiędzy Spółką a Wnioskodawcą. Głównie to czynności związane bezpośrednio ze sprzedażą, m.in.


  • poszukiwanie nowych kontrahentów na terenie Włoch,
  • utrzymywanie kontaktów handlowych już z istniejącymi kontrahentami,
  • dojazd do kontrahentów po zamówienia handlowe dla spółki,
  • wizyty u kontrahentów w celu propozycji nowych ofert handlowych,
  • obsługa kontrahentów w przypadku reklamacji,
  • odbiór i dostarczenie do Spółki czeków bankowych od kontrahentów w przypadku takich form płatności.


W związku z powyższym opisem zadano następujące pytanie.


Czy przychody uzyskiwane z tytułu świadczenia przez Wnioskodawcę na rzecz Spółki usług pośrednictwa handlowego będą stanowić przychody z tytułu pozarolniczej działalności gospodarczej, określone w art. 10 ust. 1 pkt 3 ustawy z dnia 26 lipca 1991 r. o podatku dochodowym od osób fizycznych (Dz. U. z 2012 r., poz. 361, z późn. zm.)?


Zdaniem Wnioskodawcy, działalność w zakresie pośrednictwa handlowego, a w szczególności wynagrodzenie uzyskiwane na podstawie umowy o pośrednictwo handlowe zawartej ze Spółką z ograniczoną odpowiedzialnością, kwalifikuje je do uznania za przychody z działalności gospodarczej, a nie działalności wykonywanej osobiście. Zgodnie z treścią art. 10 ust. 1 pkt 1, 2 i 3 ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych rozróżnia się przychody z tytułu:


  1. stosunku służbowego, stosunku pracy, w tym spółdzielczego stosunku pracy, członkostwa w rolniczej spółdzielni produkcyjnej lub innej spółdzielni zajmującej się produkcją rolną, pracy nakładczej, emerytury lub renty;
  2. działalności wykonywanej osobiście;
  3. pozarolniczej działalności gospodarczej.


Zgodnie z treścią art. 5a pkt 6 ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych, pozarolnicza działalność gospodarcza to działalność zarobkowa: wytwórcza, budowlana, handlowa, usługowa, prowadzona we własnym imieniu bez względu na jej rezultat, w sposób zorganizowany i ciągły, z której uzyskane przychody są zaliczane do innych przychodów ze źródeł wymienionych w art. 10 ust. 1 pkt 1, 2 i 4-9 ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych. Przychody uzyskiwane na podstawie umowy o pośrednictwo handlowe zawartej przez Wnioskodawcę ze Spółką nie powinny być kwalifikowane jako przychody otrzymywane m.in. za zarządzanie Spółką. Jako członek Zarządu, a jednocześnie świadczący - w ramach prowadzonej działalności gospodarczej – usługi pośrednictwa handlowego, Wnioskodawca nie będzie miał decydującego zdania w zakresie wyboru własnych rozwiązań zaproponowanych Spółce, nie będzie samodzielnie decydował również o akceptowaniu własnych ocen i strategii. Niezależnie od wynagrodzenia za świadczenie usług pośrednictwa handlowego Wnioskodawca jako Prezes Zarządu, otrzymywać może wynagrodzenie za sprawowanie funkcji w Zarządzie i zarządzanie przedsiębiorstwem, które po potrąceniu kosztów uzyskania przychodów podlegać będzie opodatkowaniu wg skali podatkowej.


W świetle obowiązującego stanu prawnego stanowisko Wnioskodawcy w sprawie oceny prawnej przedstawionego zdarzenia przyszłego jest prawidłowe.


Zgodnie z treścią art. 9 ust. 1 ustawy z dnia 26 lipca 1991 r. o podatku dochodowym od osób fizycznych (t. j. Dz.U. 2016 poz. 2032 z późn. zm.), opodatkowaniu podatkiem dochodowym podlegają wszelkiego rodzaju dochody, z wyjątkiem dochodów wymienionych w art. 21, 52, 52a i 52c oraz dochodów, od których na podstawie przepisów Ordynacji podatkowej zaniechano poboru podatku.


Ustawa o podatku dochodowym od osób fizycznych wyraźnie rozróżnia źródła przychodów. Stosownie do przepisów tej ustawy, odrębnymi źródłami przychodów są określone w art. 10 ust. 1 pkt 2 i 3:


  • działalność wykonywana osobiście;
  • pozarolnicza działalność gospodarcza.


Podział ten ma istotny wpływ nie tylko na sposób prowadzenia dokumentacji finansowej, ustalenie podstaw opodatkowania, ale także na sposób opodatkowania i jego wysokość.


Definicja pozarolniczej działalności gospodarczej zawarta została w art. 5a pkt 6 ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych. Zgodnie z jego treścią, działalność gospodarcza albo pozarolnicza działalność gospodarcza to działalność zarobkowa:


  1. wytwórcza, budowlana, handlowa, usługowa,
  2. polegająca na poszukiwaniu, rozpoznawaniu i wydobywaniu kopalin ze złóż,
  3. polegająca na wykorzystywaniu rzeczy oraz wartości niematerialnych i prawnych,


  • prowadzona we własnym imieniu bez względu na jej rezultat, w sposób zorganizowany i ciągły, z której uzyskane przychody nie są zaliczane do innych przychodów ze źródeł wymienionych w art. 10 ust. 1 pkt 1, 2 i 4-9.


Wskazana definicja pozwala na wyróżnienie kilku elementów tworzących to pojęcie, a mianowicie jest to działalność zarobkowa, wykonywana w sposób zorganizowany i ciągły, prowadzona we własnym imieniu i na własny lub cudzy rachunek.

Zarobkowy charakter działalności oznacza, że działalność ta jest nastawiona na osiągnięcie zysku, dochodu, co odróżnia ją od działalności społecznej. Przy czym nawet ewentualna strata będąca wynikiem tej działalności nie pozbawia jej statusu działalności gospodarczej, bowiem istotny jest sam zamiar osiągnięcia dochodu.

Zorganizowany sposób działania w obrocie gospodarczym to prowadzenie tej działalności w sposób metodyczny, zaplanowany, systematyczny, uporządkowany, co oznacza, że podejmowane działania są podporządkowane obowiązującym regułom, normom i służą osiągnięciu celu, mają wpływ na racjonalność gospodarowania posiadanymi środkami, a tym samym uczestnictwa w obrocie gospodarczym.

Wykonywanie działalności w sposób ciągły to prowadzenie jej w sposób stały, nie okazjonalny. Ciągłość działania wiąże się z jej planowanym charakterem i realizacją poszczególnych zamierzeń. Przesłanki tej nie należy rozumieć jako konieczność wykonywania działalności bez przerwy, istotny jest zamiar powtarzalności określonych czynności celem osiągnięcia dochodu.

Działanie we własnym imieniu oznacza, że podmiot prowadzący działalność gospodarczą występuje jako podmiot niezależny prawnie od innych podmiotów, a podejmowane przez niego czynności rodzą bezpośrednio dla niego określone prawa i obowiązki.

Zatem każde działanie spełniające wskazane wyżej przesłanki, stanowi w rozumieniu przepisów ww. ustawy pozarolniczą działalność gospodarczą, niezależnie od tego czy podatnik dokonał jej rejestracji czy nie, bowiem ustawa o podatku dochodowym od osób fizycznych nie uzależnia uznania danego działania za pozarolniczą działalność gospodarczą od faktu zarejestrowania bądź zgłoszenia do właściwego rejestru tej działalności (tzw. uniwersalna definicja pozarolniczej działalności gospodarczej).


Stosownie do art. 5b ust. 1 ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych, za pozarolniczą działalność gospodarczą nie uznaje się czynności, jeżeli łącznie spełnione są następujące warunki:


  1. odpowiedzialność wobec osób trzecich za rezultat tych czynności oraz ich wykonywanie, z wyłączeniem odpowiedzialności za popełnienie czynów niedozwolonych, ponosi zlecający wykonanie tych czynności;
  2. są one wykonywane pod kierownictwem oraz w miejscu i czasie wyznaczonym przez zlecającego te czynności;
  3. wykonujący te czynności nie ponosi ryzyka gospodarczego związanego z prowadzoną działalnością.


Wyłączenie, o którym mowa w art. 5a pkt 6 ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych, obejmuje m.in. przychody z działalności wykonywanej osobiście, o których mowa w art. 10 ust. 1 pkt 2 cytowanej powyżej ustawy. Przy czym, poszczególne kategorie przychodów z działalności wykonywanej osobiście wymieniono w art. 13 ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych.

W myśl art. 13 pkt 7 powołanej ustawy, za przychody z działalności wykonywanej osobiście, o której mowa w art. 10 ust. 1 pkt 2, uważa się przychody otrzymywane przez osoby, niezależnie od sposobu ich powoływania, należące do składu zarządów, rad nadzorczych, komisji lub innych organów stanowiących osób prawnych.

Zgodnie z art. 13 pkt 9 ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych, za przychody z działalności wykonywanej osobiście, uważa się przychody uzyskane na podstawie umów o zarządzanie przedsiębiorstwem, kontraktów menedżerskich lub umów o podobnym charakterze, w tym przychody z tego rodzaju umów zawieranych w ramach prowadzonej przez podatnika pozarolniczej działalności gospodarczej – z wyjątkiem przychodów, o których mowa w pkt 7.

Do przychodów z art. 13 pkt 7 ww. ustawy zalicza się otrzymane wynagrodzenia w związku z pełnieniem funkcji na podstawie samego tylko aktu ustanowienia. W praktyce wynagrodzenie to dość często jest określane jako wynagrodzenie za udział w posiedzeniach spółki. Natomiast, do przychodów z art. 13 pkt 9 ww. ustawy należy zaliczyć otrzymane wynagrodzenia z tytułu m.in. umów o zarządzanie, gdyż osoby zarządzające spółką na podstawie takiej umowy nie pobierają wynagrodzenia wyłącznie z tytułu pełnionej funkcji, lecz z tytułu tej umowy.

Ponadto należy wskazać, że wyodrębnienie w ustawie o podatku dochodowym od osób fizycznych w katalogu przychodów z działalności wykonywanej osobiście, przychodów z umów o zarządzanie przedsiębiorstwem, kontraktów menedżerskich lub umów o podobnym charakterze - przy jednoczesnym zdefiniowaniu na użytek tej ustawy pojęcia pozarolniczej działalności gospodarczej - nie pozostawia wątpliwości, że źródłem tych przychodów nie jest pozarolnicza działalność gospodarcza, lecz zawsze działalność wykonywana osobiście, o której mowa w art. 10 ust. 1 pkt 2 ustawy. Tym samym przychody uzyskane z tytułu tego rodzaju umów stanowią przychody z działalności wykonywanej osobiście, nawet jeżeli umowy te zawierane są w ramach prowadzonej przez podatnika pozarolniczej działalności gospodarczej.

Czynności zarządcze dotyczą określonej osoby, tym samym mogą być dokonywane bezpośrednio przez tę osobę. Jednocześnie, z uwagi na fakt, że w przypadku zawarcia umowy powierzającej zarząd przedsiębiorstwem występuje duża dowolność nazewnictwa, przepis art. 13 pkt 9 ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych dotyczy nie tylko przychodów uzyskanych na podstawie umów o zarządzanie, kontraktu menedżerskiego, lecz wszelkich umów o podobnym charakterze, z których wynika, że podatnikowi, w drodze umowy cywilnoprawnej, zostało zlecone sprawowanie zarządu przedsiębiorstwem, spółką, czy instytucją. Istotą kontraktu menedżerskiego, czy umów o zarządzanie przedsiębiorstwem lub umów o podobnym charakterze, zawieranych pomiędzy przedsiębiorcą zlecającym zarząd, a samodzielnym podmiotem - zarządcą jest zarządzanie przez ten ostatni podmiot tymże (cudzym) przedsiębiorstwem, na rzecz i w interesie przedsiębiorcy, na jego rachunek i ryzyko.

Z przedstawionego we wniosku zdarzenia przyszłego wynika, że Wnioskodawca pełni funkcję prezesa zarządu Spółki z o.o. Wnioskodawca jest również udziałowcem wyżej wymienionej Spółki, z którego to tytułu posiada 95% udziałów o łącznej wartości 47 500 zł.


Funkcja prezesa zarządu jest pełniona na podstawie powołania i z tytułu jej pełnienia Wnioskodawca nie pobiera wynagrodzenia. Do czynności prezesa zarządu spółki należy:


  • bieżący nadzór nad pracą i udzielanie wytycznych podległym bezpośrednio pracownikom,
  • bieżący nadzór nad działalnością Spółki,
  • bieżący nadzór nad realizacją umów z kontrahentami,
  • realizowanie polityki handlowej Spółki,
  • podejmowanie kluczowych dla Spółki decyzji inwestycyjnych,
  • podejmowanie kluczowych decyzji personalnych,
  • podejmowanie decyzji oraz wyrażanie zgody na rozporządzanie majątkiem Spółki,
  • podejmowanie innych decyzji dotyczących gospodarowania zasobami materialnymi i niematerialnymi Spółki,
  • reprezentacja Spółki,
  • udział w obradach zarządu,
  • udział w obradach innych organów Spółki,
  • składanie sprawozdań zgromadzeniu wspólników.


Główną działalnością Spółki jest produkcja i handel artykułami drewnianymi. Sprzedaż Spółki jest w całości oparta na rynku włoskim. Sprzedaż i kontakty z kontrahentami zagranicznymi Spółka prowadzi za pośrednictwem agentów handlowych włoskich, z tytułu której pobierają umówioną prowizję od wykonanej sprzedaży. Prowizja ta opiewa ok. 6-8 % od wartości sprzedanych towarów, w zależności od umowy z danym agentem. Niestety, nie są to stałe kontrakty agencyjne, ponieważ Spółki nie stać na utrzymanie stałych agentów handlowych, wiąże się to z dodatkowymi stałymi kosztami i przy tak niskiej marży, Spółka musi korzystać często z okazjonalnych kontaktów z agentami handlowymi. Sprawia to często poważny problem z utrzymaniem współpracy z kontrahentami.

Wnioskodawca, jako prezes zarządu Spółki polskiej, oprócz obywatelstwa polskiego i wykonywania czynności związanych z zarządzaniem ww. Spółki, posiada również pozwolenie na pobyt we Włoszech. Wnioskodawca posiada również umiejętności i praktykę zawodową jako agent handlowy. Dlatego też zamiarem Wnioskodawcy jest przejęcie kontaktów z kontrahentami Spółki i wykonywanie czynności jako agent handlowy dla ww. Spółki, zastępując dotychczasowych agentów handlowych współpracujących ze Spółką.


Cechami umowy dla usług z umowy pośrednictwa handlowego byłoby:


  • wyszukiwanie potencjalnych klientów na rynkach zagranicznych na towary Spółki,
  • pozyskiwanie nowych zamówień na towary firmy i przekazywanie ich do realizacji przez Spółkę, nadzorowanie realizacji zamówień, interweniowanie w przypadku braku płatności za towary sprzedane za pośrednictwem agenta,
  • przyjmowanie i przekazywanie do Spółki reklamacji zgłaszanych przez klientów, oraz pomoc w obsłudze tych reklamacji,
  • pomoc w zbieraniu informacji na temat klientów m.in. o wiarygodności handlowej klienta,
  • przekazywanie uwag na temat oferty Spółki pozyskanych od potencjalnych lub faktycznych klientów.


Działalność ta miałaby być wykonywana na terenie Włoch, usługi pośrednictwa handlowego podlegałyby opodatkowaniu na terenie Włoch. Wynagrodzenie z tytułu świadczenia ww. usług zawierałoby prowizje w wysokości procentowej w marginesie % w jakim dotychczas Spółka wypłacała agentom handlowym. Wnioskodawca zaznacza, iż warunki wynagradzania agentów handlowych we Włoszech dla poszczególnych sektorów są uregulowane Kodeksem Handlowym i mieszczą się w ramach wypłacanych przez Spółkę prowizji dla agentów handlowych włoskich.

Wynagrodzenie byłoby płatne na podstawie Faktury wystawianej przez Wnioskodawcę dla Spółki. Świadczenie usług odbywałoby się w sposób ciągły, stały i z wykorzystaniem zorganizowanej przez Wnioskodawcę jednoosobowej działalności gospodarczej.


Do czynności wykonywanych jako agent handlowy, należałyby obowiązki określone w umowie pomiędzy Spółką a Wnioskodawcą. Głównie to czynności związane bezpośrednio ze sprzedażą, m.in.


  • poszukiwanie nowych kontrahentów na terenie Włoch,
  • utrzymywanie kontaktów handlowych już z istniejącymi kontrahentami,
  • dojazd do kontrahentów po zamówienia handlowe dla spółki,
  • wizyty u kontrahentów w celu propozycji nowych ofert handlowych,
  • obsługa kontrahentów w przypadku reklamacji,
  • odbiór i dostarczenie do Spółki czeków bankowych od kontrahentów w przypadku takich form płatności.


Odnosząc się do powyższego należy wskazać, że na gruncie prawa podatkowego o kwalifikacji przychodów uzyskiwanych w ramach wykonywanej działalności do określonego źródła przychodu decyduje rzeczywisty, faktyczny zakres świadczonych w ramach tej działalności usług.

Biorąc pod uwagę powyższy kontekst oraz opis usług, które Wnioskodawca zamierza świadczyć w ramach prowadzonej działalności gospodarczej na podstawie umowy zawartej ze Spółką należy uznać, że przedmiotowych usług nie można zakwalifikować jako uzyskiwanych w ramach kontraktu menedżerskiego, umowy o zarządzanie przedsiębiorstwem, czy też umowy o podobnym charakterze. W ramach zawartej umowy ze Spółką Wnioskodawcy nie zostanie zlecone zarządzanie przedsiębiorstwem, a więc umowa o świadczenie usług pośrednictwa handlowego pozbawiona będzie podstawowego elementu charakterystycznego dla wymienionych umów.

Stwierdzić zatem należy, że usługi wykonywane przez Wnioskodawcę w zakresie pośrednictwa handlowego można uznać za przychody z pozarolniczej działalności gospodarczej, a więc za przychody ze źródła przychodów, o którym mowa w art. 10 ust. 1 pkt 3 ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych.

W związku z powyższym stanowisko Wnioskodawcy należało uznać za prawidłowe.


Interpretacja indywidualna wywołuje skutki prawnopodatkowe tylko wtedy, gdy rzeczywisty stan faktyczny sprawy będącej przedmiotem interpretacji pokrywał się będzie ze stanem faktycznym (opisem zdarzenia przyszłego) podanym przez Wnioskodawcę w złożonym wniosku. W związku z powyższym, w przypadku zmiany któregokolwiek elementu przedstawionego we wniosku opisu sprawy, udzielona interpretacja traci swoją aktualność.


Jednocześnie informuje się, że stosownie do art. 14b § 1 Ordynacji podatkowej Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej, na wniosek zainteresowanego, wydaje, w jego indywidualnej sprawie, interpretację przepisów prawa podatkowego (interpretację indywidualną). Oznacza to, że niniejsza interpretacja została wydana wyłącznie w indywidualnej sprawie Wnioskodawcy i nie wywołuje skutków prawnych dla innych podmiotów.


Ponadto, interpretacja dotyczy wyłącznie przepisów prawa podatkowego i nie rozstrzyga w kwestii kwalifikacji umowy na gruncie przepisów odrębnych.


Zgodnie z art. 14na Ordynacji podatkowej przepisów art. 14k–14n nie stosuje się, jeżeli stan faktyczny lub zdarzenie przyszłe będące przedmiotem interpretacji indywidualnej stanowi element czynności będących przedmiotem decyzji wydanej:


  1. z zastosowaniem art. 119a;
  2. w związku z wystąpieniem nadużycia prawa, o którym mowa w art. 5 ust. 5 ustawy z dnia 11 marca 2004 r. o podatku od towarów i usług.


Interpretacja dotyczy zdarzenia przyszłego przedstawionego przez Wnioskodawcę i stanu prawnego obowiązującego w dniu wydania interpretacji.


Stronie przysługuje prawo do wniesienia skargi na niniejszą interpretację przepisów prawa podatkowego z powodu jej niezgodności z prawem. Skargę wnosi się do Wojewódzkiego Sądu Administracyjnego w Rzeszowie, ul. Kraszewskiego 4a, 35-016 Rzeszów, w dwóch egzemplarzach (art. 47 ustawy z dnia 30 sierpnia 2002 r. Prawo o postępowaniu przed sądami administracyjnymi – Dz. U. z 2017 r., poz. 1369, z późn. zm.) w terminie trzydziestu dni od dnia doręczenia skarżącemu rozstrzygnięcia w sprawie albo aktu, o którym mowa w art. 3 § 2 pkt 4a (art. 53 § 1 ww. ustawy).

Jednocześnie, zgodnie art. 57a ww. ustawy, skarga na pisemną interpretację przepisów prawa podatkowego wydaną w indywidualnej sprawie, opinię zabezpieczającą i odmowę wydania opinii zabezpieczającej może być oparta wyłącznie na zarzucie naruszenia przepisów postępowania, dopuszczeniu się błędu wykładni lub niewłaściwej oceny co do zastosowania przepisu prawa materialnego. Sąd administracyjny jest związany zarzutami skargi oraz powołaną podstawą prawną.


Skargę wnosi się za pośrednictwem organu, którego działanie, bezczynność lub przewlekłe prowadzenie postępowania jest przedmiotem skargi (art. 54 § 1 ww. ustawy), na adres: Krajowa Informacja Skarbowa, ul. Teodora Sixta 17, 43-300 Bielsko-Biała.

doradcapodatkowy.com gdy potrzebujesz własnej indywidualnej interpretacji podatkowej.

Mechanizm kojarzenia podobnych interpretacji
Dołącz do zarejestrowanych użytkowników i korzystaj wygodnie z epodatnik.pl.   Rejestracja jest prosta, szybka i bezpłatna.

Reklama

Przejrzyj zasięgi serwisu epodatnik.pl od dnia jego uruchomienia. Zobacz profil przeciętnego użytkownika serwisu. Sprawdź szczegółowe dane naszej bazy mailingowej. Poznaj dostępne formy reklamy: display, mailing, artykuły sponsorowane, patronaty, reklama w aktywnych formularzach excel.

czytaj

O nas

epodatnik.pl to źródło aktualnej i rzetelnej informacji podatkowej. epodatnik.pl to jednak przede wszystkim źródło niezależne. Niezależne w poglądach od aparatu skarbowego, od wymiaru sprawiedliwości, od inwestorów kapitałowych, od prasowego mainstreamu.

czytaj

Regulamin

Publikacje mają charakter informacyjny. Wydawca dołoży starań, aby informacje prezentowane w serwisie były rzetelne i aktualne. Treści prezentowane w serwisie stanowią wyraz przekonań autorów publikacji, a nie źródło prawa czy urzędowo obowiązujących jego interpretacji.

czytaj